غذا

در ایام نوروز چه غذاهایی درست کنیم؟

ایام عید نوروز همیشه برای بضی افراد که رعایت نمیکنند همراه با چاقی است. از آجیل جات گرفته تا تنقلات و غذاهای چرب و شیرین. براساس اصول تغذیه ای صحیح و سالم، همه ی افراد باید برنامه غذایی شان را متعادل، متنوع و سالم نگه دارند، زیرا تنها آنهایی که چاق هستند و یا بیماری قندی و یا … دارند نیستند که در معرض خطر هستند و باید رعایت کنند، بلکه تمامی افراد باید مراقب برنامه غذایی خود باشند.

مصرف به اندازه شیرینی و دانه های مغزدار در ایام نوروز اشکالی ندارد زیرا مغزها سرشار از ویتامین و چربی های خوب است. درمورد شیرینی جات نیز باید بدانید که آنهایی که خشک اند و کمتر شیرین هستند نیز، کم ضرر تر از مدل های مربایی و خامه ای هستند.

مصرف فرآورده های حیوانی نیز بهتر است در ایام نوروز کاهش یابد زیرا هم برای سالخوردگان به دلیل کالری زیاد مناسب نیست و هم برای کودکان، جوانان و میانسالان. بهترین توصیه برای رعایت الگوی تغذیه ی سالم در در ایام نوروز برای پذیرایی این است که میوه های تازه به صورت سالاد، آبمیوه و هم چنین میوه های خشک را را میتوان مهم ترین گزینه در نظر گرفت.

در انتخاب انواع شیرینی نیز به غیرخامه ای و مربایی بیشتر توجه کنید و آجیل ها را از انواع تازه و خام یا با شوری کمتر انتخاب کنید. (حفظ تعادل در مصرف نیز ضروری است)

از سوی دیگر تعطیلات فرصت خوبی برای انجام فعالیت های بدنی ساده همچون پیاده روی در طبیعت است، پس نباید در تعطیلات نوروزی پیاده روی روزانه را فراموش کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

علی هوشیاری پور

علاقه مند به یادگیری و اشتراک گذاری یادگیری ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن