غذا

سوپ نخود اسپانیایی، یک غذای لذیذ و رژیمی

سوپ ها غذاهایی مناسب برای اضافه کردن به رژیم غذایی هستند چون آب و مواد مغذی فراوانی دارند که سبب افزایش حجم غذا و آب رسانی به بدن می شوند.

آشپزی رژیمی که امروز در اختیارتان قرار می دهیم دستورپخت سوپ نخود اسپانیایی است که به سادگی در زودپز آماده می شود. این سوپ غذای بسیار سالم با سبزیجات زیاد است که علاوه بر ویتامین ها و مواد مغذی، فیبر نیز دارد. همچنین نخود این سوپ علاوه بر کربوهیدرات، فیبر هم دارد. با پین جاب همراه باشید.

مواد لازم

  • روغن زیتون: یک قاشق غذا خوری
  • پیاز خرد شده: یک و یک دوم فنجان
  • سیر خرد شده: ۵ عدد
  • گوشت: ۱۱۵ گرم (به صورت مکعبی برش خورده باشند)
  • اسفناج: ۱۱۵ گرم
  • آب: دو و یک دوم فنجان
  • آب مرغ : دو و یک دوم فنجان (بدون چربی و کم سدیم)
  • نخود خشک: یک و یک دوم فنجان
  • برگ کلم: ۶ فنجان
  • سرکه سفید: یک قاشق غذا خوری
  • نمک: سه هشتم قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه تازه خرد شده: یک دوم قاشق غذا خوری
  • فلفل قرمز خرد شده: یک چهارم قاشق چای خوری

دستور پخت

سوپ نخود اسپانیایی، یک غذای لذیذ و رژیمی | مجله غذایی و گردشگری پین جاب

۱- یک زود پز را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید.
۲- روغن را به زودپز اضافه کنید، سپس خوب تکانش دهید تا کاملا به روغن آغشته شود.
۳- پیاز را داخل زودپز بریزید و به مدت ۳ دقیقه تفت دهید.
۴- سپس سیر و گوشت را اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه بپزید.
۵- حالا دو و یک دوم فنجان آب و آب مرغ و نخود را اضافه کنید.
۶- سپس درب زود پز را ببندید و روی حرارت بالا فشار زود پز را افزایش دهید. سپس حرارت را روی متوسط قرار دهید تا فشار درون زودپز حفظ شود. مواد درون زودپز را به مدت ۱ ساعت بپزید.
۷- زود پز را از روی حرارت بردارید و سپس بخارش را با استفاده از سوپاپ های روی درب بگیرید یا زودپز را زیر آب سرد قرار دهید تا فشار درونش گرفته شود. درب زود پز را بردارید.
۸- برگ های کلم و مواد باقی مانده را اضافه کنید و به هم بزنید تا فقط برگ های کلم درون سوپ نرم شوند. بلافاصله سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای

مواد گفته شده در این دستور پخت برای ۶ وعده است. هر وعده شامل یک و یک چارم فنجان سوپ است که اطلاعات تغذیه ای آن عبارتند از:

  • کالری: ۳۱۸
  • چربی در یک وعده: ۱۲٫۸ گرم
  • چربی اشباع در یک وعده: ۳٫۴ گرم
  • چربی بدون اشباع در یک وعده: ۶ گرم
  • چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: ۲٫۶ گرم
  • پروتئین در یک وعده: ۱۵٫۸ گرم
  • کربوهیدرات در یک وعده: ۳۶٫۳ گرم
  • فیبر در یک وعده: ۱۰٫۶ گرم
  • کلسترول در یک وعده: ۱۶ میلی گرم
  • آهن در یک وعده: ۴ میلی گرم
  • سدیم در یک وعده: ۵۱۱ میلی گرم

منبع مجله سلامتی دکتر کرمانی

برچسب ها
نمایش بیشتر

علی هوشیاری پور

علاقه مند به یادگیری و اشتراک گذاری یادگیری ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن